a-lagsmöte med elever

Tisdag morgon...nycklarna borta. Vi kommer inte in. Vem var det av änglarna som lånade den i går?? Jag frågar och en lintott säger "-Jag la dom i din låda igår". Skönt att veta var dom finns. Grannläraren kommer och vi går in.

Varje morgon går vi igenom dagen och gör ett någorlunda schema över vad vi ska göra. Vi bestämmer också vilka som ska torka. Just nu behöver vi bara bestämma en för i början av terminen bestämde änglarna att om någon glömde sin torkning skulle denna någon få torka en hel vecka. En av pojkarna har råkat ut för det. Tack och lov har det inte varit något problem alls med det här utan han ler och har glimten i ögat när vi pratat om torkare för dagen. Allt sådant som vi bestämt är liksom självklara för änglarna och ingenting vi pratar om särskilt mycket. Det bara fungerar.

Jag har gjort upp med en annan lärare att vi ska dela klassen i två delar och han ta den ena och ha NTA samtidigt som jag tränar lite matte med de som är kvar. Ca en timme per grupp. Jätteskönt!! Halva gruppen betyder mer tid för de som behöver hjälp. Samtidigt som den andra gruppen får en väldigt bra NTA-utbildning i flyta och sjunka. Det är det bästa med vår skola. Alla hjälps åt och vi har en härlig stämning både bland personal och mellan eleverna. Visst, det blir gruff och slagsmål ibland men ....det trevliga väger alltid över. Jag stormtrivs...både med kollegor och barn och då främst mina änglar.

Maten var, Chili con carne och ris. Efter rasten så hade vi diktamen. När vi sade hej till varandra så stannade två elever kvar för att delta i arbetslagsmötet på eftermiddagen. Det är två elever från varje klass i vårt arbetslag som deltar en gång i månaden. Då får vi vuxna höra vad eleverna vill göra och hur de vill att vi ska jobba. Idag tog dom på sig att ordna vår Storsamling som vi har 18 november för hela skolan.

Imorgon är det slöjd och It på morgonen och jag är på Kommunen och är på ett möte. Sedan ses änglarna och jag efter rasten. Mer följer .....imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0