Är vi trygga tillsammans????

Morgonen började med att jag var i grannklassrummet och hade livskunskap. En uppgift där de fick fundera över hur länge koncentrationen kunde hålla. Det första som mötte mig var en kille som sa -"Min mamma läser vad du skriver, hon tycker att fler skulle skriva om hur det är i skolan." Det var kul att höra att bloggen är till glädje för fler än bara mig, änglarna och föräldrar till dito.

Efter rast var det läsförståelse. Halvgrupp och dom jobbade som bara den. Tyst och verkligen energiskt. Jag bröt efter drygt en timme och talade om att det var dags för ett brejk. Ut en sväng på skolgården och hämta lite luft. In igen och då kom den andra halvan tillbaka så jag läste Habib. 

Maten var Tacofisk, en av grabbarna glömde torka i måndags och har åkt på en hel veckas torkning (Änglarnas regler, inte mina). Vi har haft en kille tidigare som glömde och han råkade ut för samma sak. De påminner varandra i matsalen och sticker man ändå så blir det en veckotorkning.

Efter lunch så var det dags för kluringen. Kanonbra! Vi var rörande eniga Änglarna och jag. En del hade t o m lagat pannkaka tillsammans. Kluringen var ...Vilka ingredienser och material behöver du för att laga 10 st pannkakor? Vad kostar det att laga 10 stycken pannkakor?  Det var en superbra "Kluring" och det var idel glada ansikten vartefter dom redovisade.

Sedan läste vi ut Habib-boken. Habib frågade äntligen chans på Paris.....och hon sa ja.

Som vanligt gäller....om jag ska läsa nästa.....får någon gå till stora biblioteket i Centrum och låna den. Vi får se vad som händer. Sedan försvann dom till elevens val allihop. Mer eller mindre glada över sina val. Det bli en ny valomgång efter jul.

Jag har fått en underbar teckning utav en Ängel och jag har tagit kort på den så ni också får se den. Samt att vi tagit en bild på den "nygamla" elevens fot. Alla fötter ska finnas i bloggen. Jag kommer att lägga in båda bilderna nu så får vi se vad morgondagen har att bjuda på.....Thumbnail               Thumbnail

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0