Eleverna tycker själva....

Det här är tre killar från 5A. Vi e trygga i klassen fast det blir lite bråk här och där men om vi säger till Irene så reder hon ut bråken. 2 av oss tycker att det e för mycket läxor men det e bra för nationella proven. Alla vi tre tycker att det borde vara mer slöjd. Irene är världens bästa lärare. Maten i skolan är god oftast men den är inte så god ibland. Matte kluringarna varierar mellan svårt och  lätt. Det här är vad vi tycker just nu, fråga oss om några veckor så får ni se om vi tycker likadant.

Ja mina vänner, det var tre av eleverna som tyckte till lite.

Denna dag, oj. Dagen började hur bra som helst. Full fart framåt. Resursen var inne och det gick som en dans. Rast och halva gänget på Konsumentkunskap. Vi andra jobbade med läsförståelse och tre av killarna skrev här ovanför.

Lunch, det har varit bra ordning i matsalen ett tag men idag var jag tvungen att lämna Änglarna för ett samtal med en förälder i en annan klass och då.......matkrig.... Jag påstår inte att det var bara mina änglar, men ett par av dom var med, det är verkligen inte acceptabelt. De som inte deltog aktivt hade stått och skrattat framkom det senare. Jag hade önskat att de försökt avstyra det hela eller hämtat en vuxen men icke.... Nu kommer vi att ha annan mattid samt annan matrast än övriga mellanstadie-elever under ett par dagar. Jag kommer också att börja med bordsplacering. Mitt beslut har jag meddelat Änglarna och vi startar i morgon. Fortsättning följer.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0