Eleverna tycker.....

Jag gillar rasterna för då får jag spela fotboll, Prata med kompisar m.m
Jag spelar fotboll och mitt lag heter Älta if. Jag tycker att vi är ett bra lag.Nu säljer vi Triss lotter,kakor och godis.
Jag och min kompis ska sälja idag (Fredag) hoppas att vi säljer mycket!
Jag gillar att chatta med kompisar och kolla på tv. Mina favorit serie filmer är:Ugly Betty,Smalville,Derperate Housewives och många mer.Jag tycker jag går i en bra klass.Alla tjejer är snälla men deras stil är inte samma som min men en tjej i min klass har min stil och gillar att skoja.Killarna är ochså snälla .
Jag gillar matte,engelska,hemkunskap och geografi det är mina favorit ämnen.
Det rengnar idag och det är tråkigt.
nu ska min lärare läsa en bok som är jätte rolig den heter Habib...........,
Hej då, från en flicka i klassen

Ja så tycker denna flicka att det fungerar i skolan och klassen.

Idag har vi haft en dag där fröken hade planerat hur dagen skulle se ut. Jag påpekade att jag var väldigt besviken på deras uppförande under gårdagen bl . a i matsalen och berättade hur dagen skulle se ut. På alla plan. Vi körde stenhårt med veckans arbete fram till rast. Det fungerade väldigt bra. Sedan gick eleverna ner till idrotten med stränga instruktioner om att klara av den lektionen utan strul och vara tillbaka hos mig senast 11.20.

Under tiden dom var på idrott gjorde jag matbordsgrupper. Jag blandade fickor o pojkar och också de vanliga kompisarna. Vi var fem runt varje bord och det fanns en ledare per grupp. Sedan ner till maten.

Det gick över förväntan. Allt blev till belåtenhet. Vi utvärderade och ALLA tyckte att det gått bra. Egentligen skulle vi gått till stora lekparken för rast efter maten men då det regnade gick vi till klassrummet istället och jobbade in lunchrasten. Vi avslutade dagen med att läsa ett kapitel i nya Habibboken "Habib och Paris tur och retur". En av flickorna hade varit i Centrum och lånat den boken.

Skönt att dagen gick så bra.....nya tag nästa vecka.....


,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0