Fredag...tack o lov

Adventssånger i Älta Kyrka...hur mysigt som helst. Änglarna skötte sig bra. Bara en liten juvel fick komma och sitta bredvid mig. Sedan upp till skolan för att gå igenom Nyhetsläxan.

Rast....och nu hände det saker. Snöbollar....det är absolut förbjudet att kasta snöbollar. Det sista jag säger..."Inte en snöboll....gör inte ens några". Men...

Efter rasten var det idrott. Ett par elever kunde av olika andledningar inte delta och var kvar med mig. Efter 20 minuter kommer en elev som blivit utkörd från idrotten upp. Vad händer????

Utvärdering..och under den så inser jag att något gått fel på idrotten. Ordentligt!! Flera av flickorna har fått bollar i huvudet. Det har gjort så ont att de började gråta. Vi pratade om det och två pojkar från en annan klass kommer in. Dessa småpojkar har av ett par av mina killar fått snöbollar i huvudet. DÅ blev jag riktigt arg vill jag lova. Bulan på en av småkillarna var ordentlig och jag såg framför mig ....hur hade det gått om den landat i ögat??? Jag hade ett ordentligt "utbrott" och hoppas att jag har varit tydlig nog. Absolut förbjudet att kasta snöboll. En av änglarna kommer jag att ha egen rast för nästa vecka. Behöver bryta det dåliga beteendet ett tag.

Lunchrasten idag fick han sitta och skriva på datan om hur veckan varit för honom. Han tyckte det var skönt att få skriva av sig sa han. Hoppas det ger effekt för nästa vecka också.

Kultimmen....som vanligt hur kul som helst. Det höll Änglarna med om ....Sedan  skulle de gåhem och rånarluva gjordes av en gammal strumpa. Hoppas att de inte hittar på några dumheter med den. Jag varnade och sa att luvan kan skrämma folk, hoppas att de lyssnade på mig. Vi får väl se....ha en trevlig helg önskar jag alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0