halva veckan gjord/kvar.....

Så har halva veckan gått. Jag kom sent till skolan och gick direkt upp till klassrummet där halva gänget väntade. Veckans arbete stod på programmet. Den "nygamla" eleven kämpar på och försöker förstå all information som rusar emot honom om vad som ska ske. Framför allt kanske hur det ska ske. Han vill och kan mycket. Roligt att det går bra med honom.

Lunchen, en god fiskgratäng med massor av potatis och grönsaker mmm...mumsigt. Kan du ta med dig kaffet ut när vi spelar fotboll? En fråga jag får ofta och är vädret bara någotsådär så går jag ut. Det fungerar alltid bra när jag är ute. Fotbollsplan är ett ställe med starka känslor och ibland rinner sinnet över på eleverna och det blir bråk. Idag gick det bra. Men nu fick också en kollega, idrottsläraren, tag i mig och vi pratade om idrotten igår. Trams på idrottslektionen igår, kan du prata med dina änglar? Visst! Vi tog det direkt när vi gick in. Nästan hela lektionen gick åt men det gör inget. Att reda ut saker på en gång är bättre än att dra ut på det.

Sedan var det första gången i omgång två av elevens val. Fler av änglarna har glömt vad dom valde och vi har försökt att göra så bra grupper som möjligt men det är omöjligt att få alla nöjda. Elevens val, ett sätt att få fördjupa och bredda sina kunskaper i olika ämnen. Vi har musik, sy- och träslöjd, It, levande verkstad och basket. Till våren kommer eleverna att få välja igen.

Imorgon så har vi en heldag tillsammans och det ska bli mycket gjort hoppas i alla fall jag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0