Insändare

Skolan.
Det borde vara mera slöjd. För att slöjden gillar många men vi har bara det en gång i veckan. Jag tycker att det ska vara ända till maten men de e till 20 i tolv. Det tar så lång tid att bli klar med något. Till exempel jag gjorde en boll på en halv termin ungefär. Det borde vara fler slöjdlärare, två i varje. Alltså två i textilslöjd och två i trä och metall slöj. Det skulle va bättre för då blev man klar med saker fortare och då blir det inte lika störigt om man e två. jag hann fråga tretton stycken om de ville ha mer slöjd och alla sa ja./Pojke

För många läxor i skolan.
I klass 5a tycker dom flesta att det är för mycket läxor. jag gjorde en enkel undersökning och svaret blev att 11.4% tyckte att det var lagom men resten tyckte att det var för mycket läxor. Den läxa jag tycker ska bort är Vo för att dom andra är så nödvändiga. Det skulle vara bättre om man gjorde läxorna i skolan. Allas föräldrar e inte hemma så barnen måste själv göra dom. Om dom inte vet hur man gör struntar dom i läxan så får dom skäll i skolan för att dom inte gjort läxan./Pojke



Idag har vi tränat på att skriva insändare och ovan ser ni två elevers insändare. Det kräver sin man att få änglarna att förstå att det är ok att klaga om man har en tanke om hur saker och ting blir bättre. Det tog lång tid för fler av eleverna att förstå vad en insändare är. Vi tränar vidare. Iden fick jag från boken Habib som vi läser högt. Habibs klass fick skriva insändare till lokaltidningen. Nyttigt att träna olika skrivstilar.

Läxorna är Nyhet, kluring, Vo samt en ny läxa som är varenda dag. En engelska läxa.

Maten var pannbiff med hemlagad (sant) potatismos och brunsås. Lite av en favorit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0