Konsumentkunskap o musik

Idag har varit en dag då det hänt väldigt mycket. Vi har jobbat på morgonen med veckans arbete samt halva gänget ner till en annan skola på konsumentkunskap och vi har startat vår sjungmusik med en gitarrspelande lärare på skolan. Läraren i fråga hade en del av änglarna förra året och dom har frågat efter honom och hans gitarr. Full fart.....

Veckans arbete.......på torsdag har de flesta kommit på att dom borde jobbat bättre på måndag, tisdag samt onsdag. Det betyder att det blir en lätt hysterisk stämning då jag, med en dåres envishet, menar att det handlar om planering. Samt att skoltid är arbetstid och fritid....... är fritid.

Vi har vad vi (jag) kallar frivillig läxhjälp på torsdagar. Men flera behöver stanna för att de pratat och lekt bort för stor del av veckan. Det måste få ett slut. Jag gnuggar geniknölen ( om jag har någon kvar) och funderar på hur jag på bästa sätt ska lösa problemet. Återkommer i frågan.

Veckans mål är "Jag tar avstånd från kränkande behandling". Vad är kränkande? Det jag säger eller det andra säger till mig??? En nyttig diskussion...vi tar den då och då. Alla vet vad dom inte vill bli kallade men orden slinker ur deras munnar med en formel-1s bils hastighet och sedan är dom sagda. Inget bra!

Å andra sidan så fungerar det väldigt bra när jag är i närheten. Men ett bra uppförande och ett trevligt sätt ska sitta i ryggraden och inte i åsynen av mig. Ibland har vissa änglar ett väldigt provocerande sätt mot vuxna. Det vinner vi inga pluspoäng för. Det här kommer jag ta upp på utvecklingsamtalen med er föräldrar.

Imorgon är det fredag och första veckan efter lovet är slut.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0