nu knyter vi nävarna....eller säcken

Fredag....glosprov direkt på morgonen. Alla var inte förberedda. Några, alltför många, har omprov på måndag. Läxorna....jätteviktigt.

Vi redde upp ett par incidenter som hände igår. Ibland behöver vi alla sova på saken och det hade vi gjort. Det löste sig på ett bra sätt.

Idrotten, och jag hade en kille som strulat under förra lektionen kvar uppe hos mig. Vi pratade om hur det ska bli i fortsättningen och fick en plan till hur vi hanterar saker under nästa vecka. En annan liten ängel kommer från idrotten och har inte haft kläder med sig. Jag skickar ut pojkarna på en promenad med en uppgift. Skriver en liten utvärdering till var och en. Dörren rycks upp och ytterligare en kille kommer upp. Fly förbannad...något hände med en kompis och han vill inte ha hjälp. -"Vi löser det när jag inte är så arg längre". Smarta killar. Han sätter sig vid datan en stund.

Lunchen, grillad kyckling och klyftpotatis...mmm...mumsigt!

Rastvakt för andra dagen i rad. Ett par kollegor är i Gambia och jag täcker för en av dom. Det är skogsavverkning i skogen och ett par av pojkarna i en annan årskurs är för intresserade. Skogsjobbarna blir strssade. Jag ropar upp killarna och vi pratar om det. "Det är vår plats". Ja, det stämmer, dessa små killar är alltid i skogen på rasterna och nu känner dom sig rådvilla om vad de ska hitta på. Gungorna är lediga och duger den stund som förströelse för killarna.

Kultimme, en del ritar, spelar data, spelar spel, jobbar lite samt ett gäng spelar fotboll ute. Sedan är veckan slut. Det blev en väldigt fin avslutning på veckan. Ha en bra helg säger eleverna till mig innan dom går hem. Detsamma önskar jag er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0