Skridskor i ishallen

Änglarna och jag möttes på morgonen för att starta upp dagen. Vår planerade storsamling blev det inte så mycket av. Det var överraskningar på gång. Som jag tidigare berättat så har skolan deltagit i en "Cykla-gå-tävling". Det visade sig att av Nackas alla skolor har vi på Stensö skola vunnit hela tävlingen. Hur kul som helst! 10.000Kr och ett diplom. En man från utbildningsnämnden på kommunen var här och delade ut priset. Den lokala tidningen, NVP, var också på plats.

Efter rasten skulle vi ner till ishallen och ha vår idrott där. Jag var kvar med ett par elever som behövde jobba lite då de varit sjuka. En efter en kom änglarna upp från isen och vi gick ner till matsalen. Där är det något av kaos. Många klasser samtidigt. Vi landade i grupperna som jag gjort iordning och sedan gick grupp för grupp in allteftersom det blev lediga bord. Fungerade mycket bra....så skönt.

Regnet stod som spön i backen efter maten och Änglarna var duktigt blöta efter lunchrasten. Ett torkskåp.....klarar inte allt. Vi behöver bestämma vad som ska vara i torkskåpet och vad som får hänga utanför.

Eftermiddagen ägnades åt So, det just nu roligaste Änglarna vet. Vi avslutade dagen i en positiv anda. Läxan till imorgon är mattekluring. Påminn ditt barn om läxorna varje dag....det gör också jag.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0