snökaos

Redan igår började jag fundera på hur det skulle gå med all snö som kom. Jag menar....hur kan någon inbilla sig att det första snöfallet inte är vad barnen längtat efter?? Men, skolans regler måste följas. Hjälm i backen och inga snöbollar.
Facit var att det fungerade ganska bra för änglarna. Jag var ute och tittade. Hjälmarna var på (hos nästan alla) och de kastade inte snöbollar (dock en hel del snö på varandra). Dag ett ....gick bra och vi hoppas att veckan fortsätter i samma lugn.

Idag hade vi grupparbete i So. Jag hade valt grupperna och det var samma som i matsalen. Själva grupparbetet gick jättebra men redovisningarna...oj oj ....det behöver vi träna mycket på. Eleverna tyckte att det var kul och fina arbeten blev det.

Läxorna den här veckan är glosor, Nyheten samt kluring. Maten var chorizokorv, mos och grönsaker.

Nu sitter jag här och väntar på föräldrar till utvecklingssamtal.

Jag återkommer under veckan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0