Tillbaka från kräket

Jaha, så kom jag tillbaka efter att varit sjuk i två dagar. Det känns som om hela skolan drog en lättnadens suck när jag anlände. Både vuxna och kanske framför allt Änglarna. Det är inte lätt när fröken är sjuk. Kraven blir annorlunda och det är svårt att göra alla till viljes. Men nu är jag här igen. Jag blev tvungen att flytta några utvecklingssamtal men det ordnar sig.

Nya rutiner vid ingången. Två i taget. Ta av skorna och bär dom till din plats. Vi har haft swimmingpool i vår korridor och det går inte. Barnen blir blöta om fötterna och så börjar dom frysa. Blir kanske t o m sjuka och kan smitta fröken. Usch och fy! Men det gick jättebra och vi har det numera torrt och fint utanför klassrumsdörren.

Annars har vi gjort en hel del....glosprov...mycket matte lite so...ätit soppa...och jobbat på. Arbetsro har vi haft och det är skönt tycker vi alla. Bra dag!

Imorgon ska vi till kyrkan och sjunga adventssånger samt tända första ljuset. Idrott som vanligt sen får vi se vad det blir för kultimme....jag återkommer imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0