utantill...inte så lätt

Till idag hade vi engelskaläxa. Det var ett papper med ett antal rim. Varje barn skulle träna in tre rimverser utantill och redovisa för mig och klassen. Vi startade direkt på morgonen. Hm.. de flesta tyckte nog att det var en ganska kul läxa. Några få hade inte gjort den. Vi har den igen till imorgon så får vi se.

Stenhårt mattejobb fram till rasten. Vi hann med en snutt av Habib också. Rastvakt...och utdelning av skridskor o hjälm till dom som inte hade. Ner till ishallen efter rast. Helt fantastiskt. Alla barnen på is. Jag hade kameran med mig och vi tog massor av bilder. Hur kul som helst. Undan för undan droppade Änglarna av isen ont både här och där men det var glada barn. Vi var där tillsammans med årskurs ett och det fungerade hur bra som helst.  Resursen och idrottsläraren var med. Vi fick många glada skratt. Det såg ut som plockepinn på isen, barn huller om buller.

Sedan upp till lunch. Kassler med ugnsrostade grönsaker o ris. Gott!

Redan nere i ishallen bestämde jag mig för att vi skulle se på film efter lunch. Änglarna var helt slut efter skridskopasset o behövde ta det lugnt. Så även fröken.....

En insändare från en flicka
Jag tycker att Älta är ett bra område men jag tycker också att Älta borde ha ett shoppingcenter och en simhall. Då skulle fler folk flytta till Älta.

Ja, kanske det......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0