Ändringar är aldrig lätt

Idag har Änglarna varit utsatt för en frånvarande fröken. Från att knappt ha vikit från deras sida så ....borta på morgonen och borta efter lunch. Livet är lite så ibland för oss alla som jobbar i skolans värld. Eftersom jag skriver det här hemmifrån så kan jag inte ge någon rapport av hur eftermiddagen gick men förmiddagen fungerade bra. Skönt!!

Det var bara halva grupper på idrotten så den var också lugn enligt idrottsläraren.

Instruktioner....ett dilemma...vi har den här veckan börjat att sökläsa efter fakta om de olika länderna vi läst om i geografin. Jag har sagt att.... läs...läs...och när du tror att du läst allt...läs igen. Inga svar kommer som små duvor flygande genom luften utan du måste läsa texten och se till att du förstår. Använd ordlistan om det är ord som du inte förstår.

Ändå.....Irene, nu får du faktiskt komma hit...jag har läst flera gånger hela texten och svaret finns inte här, en av tjejerna i klassen, grymt förargard över mina påståenden att svaren finns i texten.. Ok, vad vill du veta? frågar jag. Ett annat ord för Nederländerna, svarar den lilla tösen. Jag börjar läsa från början. Nederländerna kallas också för Holland. Första meningen på kapitlet om Nederländerna. Ja, så kan det gå. Flickan blev faktiskt lite generad och tog sin bok med ett snett litet leende. Men skämt åsido, och det går att skoja med Änglarna. Faktatexter är inte så lätt. Vi behöver träna mycket på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0