"Arga fröken"

Änglarna....nja...idag har det varit si och så med den saken. Det känns som om jag varit "arga fröken" ungefär 60% av den här fredagen. Usch! Det gillar jag verkligen inte. Det hr varit allt möjligt strunt.

Vi startade dagen med va, det betyder veckans arbete och det har varit en tuff vecka så fler hade en hel del kvar. Ett klassråd precis före rast höll på att spåra ur fullständigt och "arga fröken" kom fram. Efter rasten så var det idrott och jag var i klassrummet och skrev utvärderingen. När de kom efter idrotten så skrev dom sina egna. Idag ska jag redovisa vad två elever tycker om den här veckan. Det är avskrivet direkt från deras utvärderingar och jag har bett om lov att skriva dom i bloggen.

En pojke,
Den här veckan har vi haft en hård press men det gick ganska bra. Vi hade ett glosprov i torsdags. Först tyckte jag att glosorna var jättesvåra men dom var ganska lätta och jag fick alla RÄTT. Jag tror att jag fått alla rätt på alla glosprov vi har haft. Det här provet var svårast tror jag. Sen hade vi en hörövning (i engelska, frökens anmärkning). Ibland var det svårt på provet men det var ganska lätt.

En flicka,
Den här veckan har varit jobbig. Jag är glad att veckan är slut. Det är kul och tråkigt i skolan (skolan är inte tråkig ofta). Jag hoppas att höstlovet blir roligt.

Ja, som ni ser så är det inte bara fröken som vill ha lov. Men avslutningen på dagen blev hur bra som helst. Vi gjorde en instruktionsövning och en elev redovisade bilder från en semesterresa. Det tyckte alla var kul och inte förrens änglarna gått hem kom jag på att jag fick aldrig se bilderna. Jag ska be att få se dom nästa vecka. NU ska jag fira helg........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0