Elevens val

Morgonen började med ledningsgrupp för mig och slöjd samt It för klassen. Jag var en aning orolig för hur det gått på eftermiddagen igår då en av pedagogerna på Öppna Förskolan var inne hos Änglarna när jag var iväg.

Vårt samarbete med den Öppna Förskolan har ökat undan för undan. Eleverna går gärna in och myser med de små en stund här och där. Vi har också då och då en vilsen liten inne hos oss. De små kommer knallande genom dörren och ser hur lyckliga ut som helst....det är härligt. Allt hade gått utmärkt. Inga problem. Såååå skönt!!!

Halva gänget träffade jag efter rasten och vi jobbade på. Den här veckan har varit en diagnosvecka i matten. Kapitlet som vi diagnostiserar är bråktalen. Det verkar ändå som om de flesta knäckt koden. Vi har ritat på tavlan...klippt och klistrat delar osv.

Lunchen som bestod av fiskgratäng var god. Ett par av mina fotbollskillar frågade om jag kunde ta med mig fikakoppen och sitta vid fotbollsplan. De tycker att det blir lugnare då. Fint och skönt väder så in och hämta en fika som jag tog med mig ut. Lugnt och fint på fotbollsplan.

Kluringen klarade vi av efter lunch och alla hade fixat den. Då, blir jag utmanad av en kille. "Varför ens kalla det kluring", frågade han. Det var alldeles för lätt. Samma kille som förra veckan tillsammans med mamma och pappa gjort pizza för pizza. Hasse, en mattelärare på skolan gav mig svaret på förra veckans kluring och summan var 31 stycken pizzor.

Nästa vecka blir det en svårare kluring....det kan jag lova.

Sedan pratade vi elevens val. Änglarna vill göra nya val till nästa omgång elevens val som startar efter lovet men valen för denna termin är redan gjorda. Ett par av eleverna har inte fått sina förstahandsval i första omgången och nu blir det byten i grupperna. Eleverna tycker att det är orättvist då de inte visste vad man fick göra på de olika valen. Jag lovade att lyfta frågan på ett möte men tror att det redan finns ett beslut på en blankett per termin. Vi får se.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0