Fredagsstrul

Det här med att bo en bit bort från skolan är inte lätt. Imorse var det stopp på hela Gröna linjen. Jag bor efter den gröna linjen och har ungefär 30 minuters promenad upp till Gullmarsplan så det var bara att börja gå. Under promenaden ringer jag skolan för att förbereda på att jag antagligen blir sen. Men efter att ha helt resolut ställt mig framför bussen så fick jag den att stanna till och plocka upp mig så jag hann i alla fall.

Vi startade med läslogg. Ett tillfälle då eleverna själva läser i ca 20 minuter böcker de varit och lånat själva på skolbiblioteket. När deras böcker är färdiglästa så ska dom recenseras och resultatet ska in i en pärm. Detta för att jag ska se att dom förstår vad dom läser men även för att dom ska kunna tipsa varandra om böcker som är bra.

Pratläxa....på svenska om intressen. Inte många hade gjort den läxan. Jag kommer att styra upp den genom att kräva att var och en gör en tankekarta. "Kan inte hitta på något, vill ju inte ljuga ju". Ursäkterna haglar. Dumheter! Jag förklarade att i hela deras liv kommer dom att få prata. Berätta om sig själva och jag tänker hålla fast vid pratläxan. Glosprov, den läxan däremot var gjord på ett riktigt bra sätt av alla. Pluralbildning av substantiv på engelska. Jättekul!

Efter rasten hade änglarna idrott och själv skulle jag bli intervjuvad och fotad. Vi gör en ny folder om skolan och ett par lärare samt elever blev intervjuvade om att arbeta eller gå på Stensö Skola.

Änglarna var verkligen inga änglar på idrotten idag. Dom hade ett otrevligt sätt både mot varandra och även mot idrottsläraren. Usch och fy! Jag tänker försöka att vara med själv nästa fredag för att se vad som händer. Det är inte acceptabelt med ett otrevligt beteende bara för att jag inte är i närheten.

P.g.a intervjun hann jag inte skriva i alla skoldagböcker utan timmen efter lunch var lite fritt. Under den fria tiden hann jag i alla fall skriva en liten kommentar till var och en.

Nästa vecka har vi orientering och eleverna har fått en lapp om det men jag har sett att alla inte tagit med sig lappen hem. Hoppas att de kommer ihåg matsäck i alla fall.

Nu ska jag hem och fira helg....skönt!!!!   Jag önskar er alla en trevlig helg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0