Kompetensutveckling....även för vuxna

Jag upptäckte att ett inlägg som jag skrev i torsdags aldrig blivit inlagt här så det har blivit lite huller om bullerdagar på bloggen. Men läs gärna allt du orkar och ge gärna kommentarer.

Måndag igen....och idag skulle jag på kurs på eftermiddagen. PIM-kurs. En utvecklingskurs inom IT som flera av pedagogerna på skolan redan gått och nu var det min tur. Kursen började klockan ett och Änglarna skulle vara ensamma ca 40 minuter med endast tillsyn.

Vi startade dock som vanligt med planeringen. Ibland, glömmen barnen att ta med sig skoldagboken på måndag och då måste dom göra sin planering på ett papper. Ansvar för att skriva över planeringen i Skoldagboken måste dom ta själva.

Vi lämnar nu bråkräkning och glider över på geometeri. Förståelse i engelskan samt friskrivning med adjektivräkning i svenska. Läsförståelse gäller som vanligt både i engelska och svenska.

Vi hade en bra förmiddag tillsammans och läxorna för veckan är bara kluringen samt Nyheten.

Imorgon får ni höra hur det gick att lämna dom en stund på egen hand. Vi får se.....

Kommentarer
Postat av: Kristina Appelberg Almesjö

Kul att läsa din blogg, känns bekvämt att få lite koll på vad som händer i skolan.

2008-10-22 @ 14:23:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0