konsumentkunskap

Heldag med änglarna. Torsdag är en dag med mycket veckans arbete. Det ska ju helst vara klart till imorgon. Vi jobbade på fram till rasten även resursen hade tid att komma så det var ett superbra pass. Precis innan rast hann jag t o m läsa lite i Habib.

På rasten blev det bråk på fotbollsplan. Nu är det nära ska jag säga....att jag smackar till med ett förbud att vara på fotbollsplan om jag inte har möjlighet att titta på. Det är tufft att börja varje lektionspass med att utreda vad som hänt och vem som sparkat vem när jag inte sett vad som hänt.

Halva gänget gick till Stavsborgsskolan för att ha konsumentkunskap. Jag visste att dom skulle baka scones men det visste inte dom. Vi som var kvar tränade läsförståelse.

Lunchen var kycklinggryta med ris till torkarnas stora bestörtning. Vi gör så att två elever torkar våra bord i matsalen varje dag. Vilka det blir gör vi upp på morgonen och skriver noga upp hur många gånger var och en har torkat. Ris har en tendens att glida av från faten och det är riktigt kladdigt ibland.

På rasten ringde min telefon, och ja, det var återigen mina killar som störde förberedelserna för Cupen. Jag bestämde mig för att ta in dom och visade en film i stället. Vi gick in och den enda filmen jag hade var Canonball Run.....en gammal film. Men dom tittade och verkade nöjda med att få vara inne.

Glosprov efter rast, de flesta har som vanligt väldigt många rätt men ett par stycken får omprov. ibland glömmer barnen till vilken dag läxorna är osv. men jag kämpar på och det gör dom också.

Imorgon är det fredag.......

Kommentarer
Postat av: Maria Levander

Irene,

NU har jag läst bloggen, den är ju toppenbra! Jag hade visst missat att det var en riktig "skolblogg". Jättekul att plötsligt ha en inblick i er skoldag, så man kan få ur Yona lite info!

Tack!

Maria Levander

2008-10-09 @ 21:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0