Ny vecka..... nya utmaningar

Jag börjar med att säga att i fredags var jag helt färdig och orkade helt enkelt inte skriva i bloggen innan jag gick hem. Det berodde inte på "Änglarna" utan på att jag varit ute på Intiman kvällen innan. "Fröken" var lite sliten.

Idag möttes vi uppe i klassrummet och gjorde oss iordning för en ny vecka. Jag har gett tre läxor, Nyheten, Kluringen samt glosor. Det kommer ytterligare en läxa under veckan så fråga era barn ibland.

Vi har haft en mycket bra måndag tillsammans. Planeringen gick bra för alla. Det går faktiskt bättre och bättre . Målen för veckan plockar jag direkt ur de sociala målen. Vi har ju även mål i dom. Det har varit lugnt och rofullt i klassrummet och arbetstakten har varit hög hos alla.  Vi jobbar vidare med läsförståelsen och har satt igång med diagnos nummer två i matten. I geografin går vi över till att leta lite fakta inte bara fylla i kartor.

I fredags var jag med på idrotten då det signalerades att det var tråkigt och högljutt på fredagarna. Idrottsläraren hade stationssystem och barnen fick gå runt de olika stationerna med ungefär tiominutersintervaller. Min uppfattning är att det var lugnt. Högljutt...javisst...men en härlig stämning mellan barnen. Många glada skratt.

Lunchen idag var pasta och baconlåda. Gott tyckte nog de flesta. Vi sitter som vanligt i 20 minuter och jag hörde att de flesta eleverna tackade kocken för maten då vi lämnade matsalen. Så trevligt.

Imorgon förmiddag är jag uppe på Kommunen och jobbar vidare i min grupp där uppe och resursen kommer att se på film med "Änglarna".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0