Stensöcupen inställd

Ledningsgrupp direkt på morgonen. Halva gruppen på It och den andra halvan på träslöjd. 

I ledningsgruppen sitter alla arbetslagsledare på skolan samt Inga-Lill och Elisabeth. Vi pratar om olika saker som rör skolan. Vi som arbetslagsledare ger ledningen en bild av hur stämningen är i de olika små pedagogiska arbetslagen, lite om vad vi jobbar med  och får också information som vi tar med oss tillbaka. Ett bra sätt att få verksamheten att hålla ihop. Sedan finns det andra minst lika viktiga grupper, personalkonferenser, elevrådet och Föräldrarådet osv. I dessa grupper sitter Inga-Lill med så hon får en täckande bild av vad som sker runt om i skolan hela tiden.

På rasten kollar jag av med berörda lärare hur morgonen varit med eleverna och efter rast tar jag emot halva gänget uppe i klassrummet. Välskrivning och instruktioner på engelska står på schemat. En pojke berättar direkt at hans glas är fullt. Han har bråkat med mamma på morgonen och det känns inte bra i hjärtat. Det betyder att han är på dåligt humör och har svårt att koncentrera sig. Han försöker göra det han ska men tålamodet tryter och han går ut ur klassrummet. Vi andra jobbar på och till slut får jag tag i pojken hemma hos honom. Vi kommer överens om att han ska stanna hemma resten av dagen och vi ses igen imorgon. Alla har vi dagar då glaset rinner över och vi har pratat om det så när han säger att hans glas är fullt så vet vi alla att det betyder att tålamodet är slut. Totalslut!

Lunchen består av Spansk Salsafisk och potatis. Det gick inte riktigt hem och flera av mina elever smakar men vill inte ha. När jag tittar mot smörgåsbordet så är det kö hela lunchen så antagligen är det fler elever som inte gillade fisken.

Fritids informerar om att Stensöcupen är inställd för flickorna p.g.a. dåligt väder och spelas nästa onsdag istället.

Efter lunchrasten så bjuder jag barnen på en Hollänsk specialitet, Hagel Slager. Ser ut som chokladströssel men är ett pålägg. Gott och uppskattat. Det som blir kvar tar en elev vars pappa kom från Holland hem för att bjuda på. Under tiden dom smakar läser jag Habib och det är lugnt och skönt.

Innan vi säger hej då så påminner jag om läxorna men även veckans arbete. I morgon är det torsdag och läxhjälp. På torsdagar kan man även stanna och få extra hjälp med sitt veckoarbete. Få se hur många som väljer att göra det imorgon. Hoppas att det blir fler än de tre som stannade förra veckan. Fler elever skulle behöva ta igen lite nu........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0