Tjänstemän från EU

Idag hade vi besök i klassrummet. Ett stort antal personer kom in och hälsade på. Dessa personer kom från Eu. Roligt som bara den. Jag hade bara halva gänget på plats då den andra halvan var på konsumentkunskap. Vi hade en uppgift som tränade vår engelska. Eleverna fick skriva tio ord på svenska som får dom att må bra och sedan översätta dom till engelska. De engelska orden fyllde vi i vår "Lifestyle". Den vanliga livstilsblomman fast på engelska.. Trevligt och interessant. Eufolket ställde lite frågor till eleverna innan dom gick vidare. Efter lunch kom Vaktis upp med blommor som vi fick som tack från Eu-tjänstemännen och kvinnorna.

På klassrådet bestämde vi att alla ska baka. Två elever i taget bakar en varsin sockerkaka som jag sedan försöker sälja i personalrummet. När vi fått ihop tillräckligt med pengar för att kunna handla in saker till ett disco ska vi ha ett, i matsalen. En pojke gjorde ett schema för hur baket ska gå till och vilka som bakar när. Efter lunch var detoroligt. Trots att jag skulle läsa Habib. Många fick stanna på läxhjälpen och göra klart en del veckans arbete som inte blivit färdigt.
Sammantaget en helt ok dag.

Nu måste jag hem för jag ska träffa två gamla elever som har bjudit mig på fotbollsmatchen ikväll mellan Djurgården och Norrköping. Det ska bli kul att träffa dom och att se matchen också förstås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0