Veckans arbete...brått...brått. ...

Veckans arbete...brått...brått. Det är mycket att hinna med under en vecka. Jag tränar för fullt läsförståelsen överallt. Har du läst?..har du förstått.?  Adjektiv håller vi också på med...att komparera tycker dom är ganska kul. Full fart fram till första rasten. Sedan ut i regnet. Oj, vad det regnade. Jag kunde inte stanna inne med Änglarna så dom var ordentligt blöta när vi kom in igen. Halva gänget till konsumentkunskapen. Vi som var kvar visste att det skulle bakas scones och var lite sotis. Det vore gott med marmelad och the´denna kalla dag.

Maten för dagen var soppa med mjukt bröd. Då får vi ta två skivor mjukt bröd. Idag hade kocken också kalkonskivor till brödet samt apelsin. Sconesbakarna kom upp och var inte så hungriga att de ville ha mat men sina två mjuka bröd ville de inte vara utan. Torkningen hade fallit ur mitt minne så eftersom jag inte hade några torkare fick jag vackert torka borden själv. Så är det ibland men det är ok.

Efter lunchen hade vi en hörövning i engelska. Jag hade ett gammalt Nationellt prov som dom fick göra. Mycket intressant att rätta dom. Änglarna är duktiga på engelska. Vi gjorde ett glosprov också och dom som fick omprov efter förra veckan hade gjort läxan till idag. Däremot finns det andra som har omprov till måndag. Läxorna är viktigt.

Det kom under dagen signaler från Centrum att eleverna drar sig in i Centrum nu när det är lite kallare. På eftermiddagstid. Då åker det upp lite pennor och kladdas på väggarna. Vi har pratat om det i klassrummet men jag vill varna alla föräldrar också....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0