Var och en har egen läxa

Sista veckan före lovet och nu har jag kontroll på vad eleverna behöver träna på var och en. Den här veckan är det bara kluring och nyhet som är gemensam. Men de allra flesta har en egen läxa i svenska eller engelska. Läsförståelse är det som har en stor prioritet just nu.

Ett mål är att alla elever har en bok hemma som dom läser 3-5 sifor i varje dag. Även på helgerna alltså.  Jag har startat läsloggar för fler av eleverna och det är ett bra sätt att göra det på.  Vi har läslogg i skolanockså men min bild av det är att många av änglarna väljer väldigt enkla böcker. Jag vill utmana dom lite. Allt sker förstås i samråd med eleven i fråga.

Nu ska vi snart ha lov och vi ser fram emot det både Änglarna och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0