Bättre idag....mycket ...

Bättre idag....mycket bättre...skönt. Onsdagar kan bli lite röriga då jag har ledningsgruppsmöte varannan onsdag. Eleverna är delade i två grupper och den ena har data - den andra har träslöjd. Jag träffar hälften efter rast då den grupp som haft it är på syslöjd. I vanliga fall skulle vi haft ett gäng som gick till Konsumentkunskapen men efter branden så är det omgjort. Vi hyr en annan skolas lokaler och den blir först imorgon.

Men efter lunch träffades vi och gick igenom mattekluringen. Vi tog den tillsammans. Fler av eleverna hade inte gjort den och tyckte det var svårt. Jag förklarade att det viktigaste inte är svaret utan mattepratet runt kluringen. Vi fick till en bra diskussion och jag tror att eleverna förstår hur kluringen ska göras.

Vi har ju fått utmärkelsen "En skola för hållbar utveckling" och imorgon ska jag ta upp den på morgonsamlingen för att se hur eleverna uppfattar den. Vi pratar brand fortfarande men det händer ju mycket positivt på skolan också. Det får inte glömmas bort.

Glosprovet är imorgon och vi ska dessutom ha klassråd. Där tänker jag försöka få till en grupp som jobbar med vår "Firma" som vi tänkt starta. Där föräldrar kan köpa tjänster som barnpassning, hundpromenader osv så att vi kan tjäna lite pengar till klasskassan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0