Branden dominerar

Måndag, möte på morgonen. Branden på Öppna Förskolan...all personal blir uppdaterad. En storsamling bestäms till klockan halv tio. Upp till eleverna. Dom väntar utanför och pratar med Securitasvakten som är posterad för att hålla obehöriga borta. Jag märker direkt att detta satt sina spår. Upprörda känslor hos mina änglar. Dom vet vem som gjort det! Nej, dom har inte själva sett något...vad tror du fröken,.....mitt i natten, jag sover då. Men dom har hört av andra som minsann vet...ryktesspridningen är i full gång.

Vi pratar om branden under hela första passet. Sedan ner till matsalen för Storsamling...allt går mycket lugnt till. Efter rasten vill dom jobba vidare. En lugn förmiddag med eleverna. Vi börjar få igång verksamheten på ett bra sätt och dom jobbar på. Jag har för säkerhets skull själv varit inne hos Ingemar (kocken) och kollat dagens meny. Vis av skadan att menyn inte stämde så bra förra veckan. Köttbullar, potatismos och brun sås. Mumsigt!

Efter rasten fortsätter vi att jobba. Med substantiv den här timmen. Singular och plural. Bestämd och obestämd form. Ska köra engelskan också med substantiv under veckan. Fast då med a eller an.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0