Fredag, veckans sista dag

Nu har jag precis sagt hej då till eleverna efter en helt fantastisk vecka. Vilka ungar! Dom är bäst! Vi avslutade med att de två elever, en pojke och en flicka, som vann fem-kampen i onsdags fick välja en varsin glass och resten fick en Piggelin var. Det har dom verkligen förtjänat.

Idag, fredag, så har vi jobbat en stund med veckans arbete och gått igenom de två läxorna som vi hade till idag. Fri skrivningen och Veckans nyhet....har jag lärt mig något...ja, det var alldeles för tidigt att jag skulle välja nyhet åt barnen. Det var svårt att hitta en nyhet om orkaner. Flera av eleverna visste inte vad en orkan var. Det kommer nog att bli fria nyheter ett par veckor framåt. Om inget riktigt världsomfattande händer. Så småningom vill jag se en nyhet de hittat på själva men det dröjer ett tag till.

Fria skrivningen som skulle handla om en rymdfärd var roligt att höra. Flera av eleverna läste upp sina berättelser och det var applåder efteråt. Roligt att dom uppskattar varandra så bra. När de hade idrott så kom den hårt prövade Öppna Förskolans personal och bara öste beröm över två killar som hade hjälpt dom att lyfta stolar och att packa undan lite av varje. Som sagt....dom är bäst....

Nu ska jag planera nästa vecka med kollegan och sedan åker även jag hem och firar helg. Vi får se vad nästa vecka bjuder på.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0