Fredag....skoj

Jaha, en ny vecka har gått...den blev sådär men mest bra. Det skrev en av eleverna i sin utvärdering av veckan och det håller jag med om. Vi startade dagen med att jag tog kort på fötter. Ansiktsbilder på barnen vill jag inte lägga in och hur göra då??? Fötter.....japp det blev det. Så fort jag kommit på hur man gör kommer ni att kunna se bilderna.

Vi startade dagen med veckans arbete. Jag blev lite putt på ett par stycken som inte stannade på läxhjälpen igår och därför inte kommer att bli klara. Men det jobbades och jobbades som bara den...under hela passet så jag bröt aldrig för redovisning av Nyheten heller.

Jag läser en bok för barnen som heter Habib "Meningen med livet" och den håller på att ta slut så jag nämnde det och en elev har varit på stora biblioteket och lånat bok nummer två. Dom gillar Habib allihop. Vi tog en kort stund med Habib före rasten.

Efter rast har dom idrott. En elev stönade och sa "Skickar han ut mig i skogen igen så döööör jag". Varför, frågade jag. "Jo, i tisdags så kom jag inte tillbaka från orienteringen förrens efter klockan halv fyra. Jag sprang bort mig". Så kan det gå.

När eleverna har idrott så brukar jag skriva i deras skoldagböcker och sedan när de kommer tillbaka vill jag att dom utvärderar sin vecka. Då läser dom vad jag skrivit och sedan skriver dom hur dom tycker veckan har varit. På det sättet får jag en dialog med var och en av dom. Det kommer fram både roliga och ledsamma saker när jag läser vad de skrivit.

Sedan var det lunch, Kalops vilket dom var mycket misstänksamma mot tills de hade smakat. Matsalen har fungerat bra nu de senaste dagarna igen och det är skönt. Jag var rastvakt och när jag kom ut så kommer dom springande och berättar olika saker. Egentligen borde jag vara ute med dom mer. Utan någon som helst aktivitet. Bara sitta och prata. Det är lite högre i tak utomhus.

Efter lunch hade vi kultimme....vi gjorde Master och Simon says...mycket uppskattat.

Ps...snöret på väskan fungerade idag också. Gympapåsen var med i morse och eleven var nöjd och stolt.

Nu firar vi helg och ses på måndag igen...ThumbnailThumbnailThumbnail

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0