Hjälp!!!!! Att ...

Hjälp!!!!! Att det ska vara så svårt att få planeringen att fungera på ett tillfredställande sätt. Som det nu fungerar skriver eleverna bara upp det jag säger och skriver på tavlan. Men hur mycket förstår dom??? Det är frågan. Att kunna göra en del varje dag och att få tiden att räcka till på ett bra sätt. Men jag tänker inte ge mig. Det är en lärdom för livet och den är viktig.

Det var lite svajigt att komma till jobbet imorse. Hade något ytterligare hänt under helgen? Riktigt säker kunde jag ju inte vara. Men alla delar stod kvar och arbetet med att bygga upp den brandhärjade delen var i full gång. Det känns spännande att följa arbetet med återuppbyggnaden igen. Eleverna hade gjort lite av varje under helgen. Någon hade spelat cup en annan hade varit på bio. Lite blandad kompott.

Vi hade ett bra arbetspass före lunch. En del killar hade svårt att vara tysta och fick stanna med mig en stund i klassrummet före lunch för att vi skulle kunna prata om det. Det var ett gäng på ca 8 stycken. Vi pratade igenom det och sedan åt vi lunch. I matsalen fungerar allt väldigt bra. Vi sitter och äter ca 20 minuter och det är en trevlig stämning runt våra bord. Alla äter något men det där med att dricka till....nja....det behöver jag ta upp. Viktigt med vätska när man jobbar hårt under dagen.

Efter lunch blev det ett tuggummi till alla som var där i tid. Jag tror på belöning mer än bestraffning. Det ska vara konsekvenser utifrån prestation. Det ska löna sig att göra rätt.

När de gick hem tog jag fram ett rött snöre och satte på en elevs väska. Det är för att påminna honom om att det är idrott imorgon. Han ska komma ihåg idrottkläder och handduk. Vi hade kommit överens, eleven och jag så det blev ett bra avslut på dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0