Prov och Joggen

Nu har vi fixat det. Nordenprovet, gick bra. De var lite spända. Vi har ju inte haft något annat än glosprov tidigare. Jag tror att de flesta insåg att de hade lärt sig det om Norden som jag tyckte var viktigt.

Sedan var det Skoljoggen, nej, glasspengarna skulle inte skänkas bort. De flesta hade en springpeng med sig. Jag skulle stå vid målet och dela ut vätska (vatten) vid målgång. Ner till övre fotbollsplan, upp igen, hade glömt kameran. Tog många mysiga bilder på änglarna när de stod vid starten.

Iväg......alla rusade iväg i full fart förutom dom som skulle gå. En av lärarna gick sist och en del andra var utplacerade runt banan. Själv ägnade jag mig åt att fixa till vattenmuggar med vatten i. Det är olika banor för de yngre och äldre barnen så ganska snart började de små dyka upp. Svettiga och lyckliga med andan i halsen. Nå, allt gick bra. Första kille som kom i mål för de äldre barnen såg ut att ha tagit ut sig fullständigt. Han mådde illa och hade ont överallt. "Sista chansen" stönade han. Och så är det, han går i år sex och nästa läsår byter han skola.

Sedan kom det ungar från alla håll. Glada med lite ont här och där, precis som det ska vara då man tagit ut sig. En sak gjorde mig riktigt arg....det hade varit lösa hundar i skogen. Absolut förbjudet. Dessutom hade det kommit en del konstiga kommentarer. "Killar är så rädda för hundar men flickor är det inte".  Trams säger jag. Vem vill råka ut för en lös stor svart hund när man springer i skogen? Spelar väl ingen roll vilket kön man har.Hur ska eleverna veta att de inte blir bitna? Nej, dagens tistel till hundägare som inte tar sitt ansvar.

Utvärdering i skoldagboken och sedan ner till lunch, hamburgare, mycket uppskattat. En flicka sa häromdagen faktiskt att "på fredag tänker inte jag vara sjuk". Som sagt, uppskattat med hamburgare.

Efter lunch ner till Centrum och bästa flicka och bästa pojke fick välja glass och de andra fick en Piggelin. Har blivit en liten tradition som jag tror eleverna tycker om. De uppskattar varandras insatser och hejar på varandra istället för att klaga. Ett härligt gäng.

Nu är det helg....men sedan kommer måndag och vi hörs igen......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0