tisdag v 38

Usch! Ingen bra dag. Arbetsron.....lååångt borta. Stökigt och rörigt. Mycket prat. T o m i matsalen fick "arga Irene" komma fram. Där har det fungerat mycket bra annars när vi bestämt hur vi skulle ha det. Ibland fungerar ingenting och det blir pannkaka av det mesta. En sådan dag var det idag.

Jag har haft svårt att få ett par stycken att komma in i tid efter rasterna. Igår gjorde jag så att alla som var i tid efter lunchrasten fick ett sockerfritt tuggummi...idag var varenda själ på plats. I tid!  Men idag hade jag inte tänkt ge något tuggummi....det var "fett" orättvist. Men jag vidhåller med en dåre envishet att jag är domare och bestämmer.

Något positivt hände dock. En elev som inte kommit ihåg sina idrottskläder hade jag kommit överens med att vi skulle sätta ett rött band på ryggsäcken dagen innan idrott och det gjorde vi igår. En brett leende kille kom in i klassrummet imorse med snöret i ena handen och ryggsäck samt gympapåse i den andra. Det fungerade....bra...  -"Glöm nu inte att sätta fast bandet på torsdag", säger den lilla ängelen med glimten i ögat. De andra eleverna var djupt imponerade.

När jag funderar över dagen så kan jag inte direkt se vad som hände och det lönar sig nog inte att fundera för mycket. Imorgon är den nya dagen i vårt liv tillsammans. Jag satsar för framtiden. Ingenting är klart när man jobbar med barn, så är det bara.


Vad händer då imorgon. It och träslöjd medan jag är på ledningsgruppsmöte. Jag har gett en mattekluring i läxa till imorgon och den har jag hört att dom tyckte var svår. Egentligen är inte det rätta svaret huvudsaken utan en diskussion bland barnen...och det har det blivit. Fortsättning följer......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0