Torsdag

När jag mötte eleverna imorse så var första frågan -"Är du stolt över oss nu när vi kunde bete oss på ett bra sätt även fast du inte var med?  -"Ja, jag t o m ringde idrottsläraren igår och frågade redan efter mitt läkarbesök. Jag har sovit gott inatt".
"Det har jag med,  jag vet att jag har skött mig på ett bra sätt". Kommer det klockrent från en av mina killar som har glimten i ögat. Vilka änglar dom ändå är.

Dagen fortsätter på ett bra sätt. Den bästa dagen även om den inte är den roligaste. Vi har haft fler stunder under dagen med "arbetsro". Vi har många diskussioner om vad arbetsro är för något. Alla är olika och tycker också olika och så får det vara.

Det som är så spännande med barn är deras sätt att resonera. Det blev tydligt när vi startade ett samtal om alla ska ha samma beting....eftersom jag inte är så duktig på att rita så skrev jag på tavlan hund, häst, råtta och fågel. Ovanför ritade jag faktiskt ett träd (riktigt snyggt). Högst uppe i toppen fanns det fyra äpplen. Sedan satte pratet igång. Alla djuren ska upp i toppen och hämta  varsitt äpple. Går det lika fort för alla??? Nej, men alla kommer att lösa uppgiften på olika sätt. Ja, jag är i alla fall en råtta när det kommer till matte sa en elev. Men du är en fågel i engelskan svarade en annan. Härligt, dom förstod meningen med det som fanns på tavlan.

På läxhjälpen som är frivillig på torsdagar så stannade 11 elever kvar. Dom har förstått att det ska göras läxor.Bästa sättet är att göra dom i skolan. Hoppas att fler stannar nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0