onsdag...

Änglarna spridda på morgonen då jag var på ledningsgrupp och jag träffade bara halva gänget efter rasten då de andra har syslöjd. Matematik har prioritet just nu...vi laddar inför NP och det är trögt att komma igång här och där...
Igår efter rasten delade jag in eleverna i olika grupper och vi talade regler. Varje grupp skulle komma fram till fyra olika regler som de kunde stå för och sedan skulle vi tillsammans hitta fyra regler som skulle gälla i klassrummet. Grupper var inga problem men att redovisa vad vi kommit fram till i de olika grupperna...puhhh...dom är verkligen inget bra på att lyssna till vad andra tycker i den här gruppen. Men, till slut hade jag skrivit upp den första regeln från varje grupp på tavlan. Alla grupper hade som regel nummer ett....inte håna varandra...det är ett bekymmer för många...vi ska verkligen jobba igenom dessa regler ordentligt. Viktigt att alla känner trygghet i klassrummet. Det ska vara tillåtet att försöka..alltid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0