Påsklov...

Efter en vecka med både ris och ros så är vi nu framme vid påsklovet. Det är vi glada för...både Änglarna och fröken.

Under veckan har Europaarbeten kommit in av varierande kvalitet. Gustav Vasas söner hade vi prov på igår och alla drog en lättnadens suck över att vi hann klart.

Efter lovet kommer planeringen att se lite annorlunda ut. Jag kommer att börja med dagsplanering. Det här med att planera en vecka i taget är det bara ett fåtal som klarar och dom ska givetvis få fortsätta med det.  Men de andra behöver backa tillbaka och få en studieteknik som håller. Även vi vuxna har en tendens att skjuta saker och ting framför oss när det är gott om tid ...samt att stressa som bara den när deadline närmar sig.

Annars så har metrologerna lovat fint väder och det hoppas jag verkligen stämmer. Jag ska till Halmstad och hoppas att våren hunnit ytterligare ett stycke på väg i de södra delarna av Sverige.

Skolan har fått en sammanställning av Kundenkäten och i den går att utlasa att ni föräldrar är nöjda med hur jag tar hand om Änglarna och det gjorde mig väldigt glad.  Även Änglarna signalerade att de är nöjda med sin skola och fröken. Det värmer mig och gör mig glad.

Jag önskar alla ett skönt lov och en riktigt Glad Påsk....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0