Världens bästa femmor

Livet är som en karusell i skolans värld åtminstående i min och Änglarnas värld. Från monster till små änglar...det har varit duktigt rörigt sedan påsklovet och den här veckan har allt vänt.

Utflykten till Hellas gick alldeles utmärkt...inga problem alls. Förutom att det var kallt och vi kortade av den en halvtimme...men det fungerade också bra. Några fiskade och några spelade boll. En mamma kom och deltog och det gör alltid Änglarna glada när föräldrar dyker upp.

"Ska vi lära oss allt om Gustav Vasas husdjur nu"? undrade en ängel i måndags. -Nej, nu går vi över på Samhällskunskap, svarade jag. Det hördes tydliga suckar av lättnad i klassrummet. Tungt...tungt har dom tyckt att det varit med historian och geografin, det är tydligt det. Nu har vi lämnat dessa ämnen och pratar om I-land kontra U-land. Det intresserar dom mycket och det är givande prat runt arbetet.

Idag startade vi upp "elevens val" igen och alla är i nya grupper och i min grupp som är mattelek var det hur kul som helst. Imorgon får jag höra hur Änglarna har haft det i de andra grupperna.


Imorgon är det också dags att redovisa sin undersökning som skulle vara klar till torsdag. En lite annorlunda kluring...ska bli spännande och se vad de gjort.

Återkommer....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0