NTA går vidare

Vi har haft en bra dag. Änglarna har varit ärliga mot varandra tagit i jobbiga delar som.. Varför gör du inget på grupparbetet? Det är ett par av dom som glider med bara och det irriterar de som jobbar stenhårt speciellt med tanke på att redovisningen närmar sig med stormsteg. Jag tycker att det är skönt för oftast blir resultatet bättre än om jag tjatar och gnäller. Flera av grupperna stannade kvar efter skoltid för att komma vidare idag. Det är helt ok. Kanske hade jag tyckt att de kunde lämnat klassrum och grupprum en aning snyggare men man kan inte få allt.

Vi har haft diktamen och Änglarna fick idag lämna in sina insändare. En del har utvecklats och andra ligger lite lågt fortfarande. Jag tar upp det under morgondagen.

Efter lunch NTA-lådan. Helt underbart. De samarbetar och ställer kloka frågor. Idag var det att fundera på om två magneter tillsammans hade större dragningskraft än en. Dessutom skulle de bygga en kompass själva....inte så lätt minsann. Jag fortsätter med NTA-lådan tills vi är klara med den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0