ord ord ord

Mmm...det är dags att avrunda terminen med julsamling i matsalen. Enligt traditionerna är det 6:ans elever som är presentatörer av programmet. Jag valde ut en pojke och en flicka i klassen för uppdraget. Flickan är vid tillfället på slöjd och jag påminde den lilla pojken att " Ni behöver göra en reserch så ni vet hur ni ska lägga upp det". "Jajamensan, sa pojken. Jag ska bara slå upp ordet i ordlistan så jag vet vad det betyder".
Så kan det bli när fröken använder svåra ord. Dom vet...att jag inte ger lösningar på svåra ord utan att de själva ska slå upp dom. Både engelska och svenska ord. Ordlistan gäller. Men, jag fick mig ett gott skratt.

Imorgon ska vi på julmarknaden. Då intresset inte var alltför stort från er föräldrar att följa med så har jag en fritidspersonal med mig. Det känns skönt att vara två. Det känns också tryggare för både mig och Änglarna.

Änglarna ja, nu kommer det beröm från skolan. Dom kastar inte snöbollar (åtminstående inte när vi ser) dom använder hjälm i backen, har en bra attityd vid tillsägelser. Men vet ni vad??? Jag tror att dom är helt slut. Dom stapplar in i klassrummet på morgonen och är helt tysta och bleka. Dom säger själva att det är svårt att komma upp och att äta går bara inte på morgonen. Mina Änglar är trötta o jag tror det beror på mörkret. Det evinnerliga mörkret som vi levt i ett tag nu. Tur att det är vintersolstånd om några dagar. Ska nog berätta det för dom i morgon. Att snart vänder det och det blir ljusare. Hurra!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0