Sista veckan...

Jaha, måndag sista veckan och Änglarna har svårt att komma till ro. Nu börjar den tiden då jag vickar på persiennerna med viss tveksamhet och kollar snömängden och gradantalet...samtidigt som jag förstår att det är ruskigt roligt att kasta snöboll så är det inte tillåtet på skolgården. Vi måste följa reglerna...Änglarna o jag.

Inga läxor denna vecka...inte ens Nyheten...vi avslutar på ett lugnt sätt. Känns tryggast så. En del Änglar är duktigt trötta och har svårt att komma upp på morgonen samtidigt som de har svårt att få i sig något på morgonen. Ingen bra kombination. Energin från en smörgås kan ibland rädda en hel förmiddag för oss.

Änglarna vet inte..men det gör jag att de ska få spruta nummer två av svininfluensevaccinet den här veckan. Jag tror att det blir på onsdag men är inte säker.

Annars så är det julpyssel mellan 12.00-14.00 på fredag men Änglarna får gå hem om dom vill. Vi åker till jul-marknad på torsdag så veckan kommer att gå fort. Om det är någon av er föräldrar som vill följa med är ni välkomna annars får jag åka på egen hand och det är inte så kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0