oj, oj, oj,

Tiden, mitt herrskap. Räcker inte riktigt till. Många projekt på g. Nationella Proven nummer två idag på morgonen. Gick bra för de flesta. Vid rättningen, eller parallellt med den gör jag kunskapsprofiler. Det tar en evinnerlig tid....bloggen har tyvärr ingen prioritet just nu.

Dessutom har jag nolltolerans på dåligt uppförande. Följer upp precis allt. Till Änglarnas stora bestörtning. "Har jag"? "Jag bara skämtade". "Det var inte meningen". "Och...". "Han började", ursäkter som andvänds......nepp, fröken har fått nog. Nu, ska det bli andra tongångar. Inte så kul att ständigt höra att Änglarna är uppkäftiga....dålig attityd...arbetsmiljön ska bli väldigt mycket bättre....så det så. Jag ger mig aldrig...och nu har jag kallat in en del föräldrar för konsultation. Ni kan ge mig hur mycket tips som helst om hur just ert barn fungerar.

Halvklass på torsdagar är guld värt. Nu har jag hunnit med massor medans Änglarna som är hos mig jobbar på och bara behöver min hjälp stötvist.

Igår var jag och resten av lärarpersonalen på en väldigt bra föreläsning. Den handlade om "När lär sig barn"? Jag måste säga att en hel del tips fick vi som var där. Vi har ofta föreläsningar under terminen och jag ser det som en kompetensutveckling när det kommer forskare eller bara kunniga människor och delar med sig av sina kunskaper.

Imorgon är jag inte här utan Änglarna ska ha It.läraren före rasten och sedan idrott. Efter idrotten ska de äta och gå hem...jag håller tummarna för att allt fungerar som det ska....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0