Födelsedagsbarn...

Idag hade vi en födelsedagskille som vi sjöng för. Jag träffar inte Änglarna så mycket på onsdagar utan de är borta på slöjd och It osv. Men halva gänget var hos mig före lunch och vi jobbade med välskrivning och rättstavning...lugnt och skönt. Det är ca 12 stycken i gruppen och det blir en gemytlig stämning och alla hinner göra sina uppgifter på ett bra sätt.

Mobiler, under veckan har det i vårt lärarrum pratats om mobilernas vara eller inte vara då aktiviteten på dessa ökat efter lovet. Jag pratade med Änglarna och vi trodde nog alla att det skulle lugna ner sig. Flera av dom hade fått mobil i julklapp och de har jämnfört och skickat låtar och nummer osv till varandra. Men idag fick det vara nog. Jag försökte läsa lite för dom om Gustav Vasa och det var inte många som lyssnade vill jag lova. I princip halva gänget satt med mobilerna och lyssnade inte på mig. Imorgon blir det mobildagis. Jag tar in alla mobiler och låser in dom under dagen för avhämtning efter skoltid. Så behöver ni nå era barn så ring på min mobil ett par veckor framåt.

Onsdagar är "Elevens val" och det startar först vecka 5 så vi kunde ha gått hem lite tidigare idag men så blev det inte.

Matsalen fungerar fortfarande hur bra som helst och vi får beröm igen av kocken för vårt fina sätt vid borden och ordningen då vi går.

Till imorgon är det glosor och till på fredag är det Nyhetsläxa. Ett par Änglar har ocså extraläxor med sådant som dom borde hunnit under lektionstid men låtit tiden gå till annat. Då får man ta hem och göra hemma. Det har fröken bestämt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0