Hmmm...

"Gustav Vasa, han var en figur som levde på 1500-talet och det bästa med honom var att han dog". En av Änglarnas kommentarer under passet med So. Jag har vävt in arbetet med Gustav Vasa i alla andra ämnen också. Bild, engelska, It, fri skrivning osv. 

Ni skulle vara små flugor på väggen under arbetet. T ex. -"Varför var det så svårt för Danskarna att inta Stockholm"? en Ängel till en annan med frustration i rösten. "Jag vet inte.... men, säger jag titta på bilden...hur såg Stockholm ut under 1500-talet"? Vi tittar tillsammans på bilden som klart och tydligt visar att Stockholm är en ö. De två änglarna resonerar med varandra. Till slut säger en av dom "varför tog dom helt enkelt inte t-banan till Gamla Stan, gick bakvägen in i slottet? Det brukar ju vi göra. Då...rycker det i min mun...det kan jag lova.

Annars har det varit en sådär-dag. Det blir väldigt lugnt när jag blir arg ...men det är jobbigt att vara arg. Vi har börjat med bönor idag och jag avaktar resultatet av det tills vidare.

Vi längtar efter helgen....allihop....



Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hahaha

2009-02-05 @ 18:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0