Idrott...vad händer

Fredag och sista dagen före Öppet Hus. Vi har bytt platser i klassrummet då några av Änglarna trodde det skulle hjälpa till med ordningen. Det var ju ett roligt moment. En del ville jag skulle byta bordsgranne och andra ville det själva. Vi bestämde tillsammans. Det var ju inte mycket till lugn och ro men det blev bra till slut. Jag uppmanade dom till att ta tillfället i akt och sätta in papper i pärmarna och få lite ordning i lådorna. Ett par slängde bort sina papper istället för att sätta in dom i pärmarna men det var ju inte ok förstås.
Precis när de skulle gå ut på rast så sa en av Änglarna att han skulle brottas med idrottsläraren och tyckte det skulle bli kul. Jag kommer att vinna, sa han med stort självförtroende. Då vi skulle ha musik efter idrotten bad jag dom skynda sig upp efteråt. Änglarna kommer tillbaka och ett par av dom är ilskna. Det var inte roligt med idrott idag deras dåliga uppförande som jag fått känna på under veckan har också idrottsläraren fått ta del av. Dom fick springa fram och tillbaka och tyckte inte att det var idrott. Men, om du inte tar tillvara på det som läraren planerat så...spring av dig då.
Musiken gick relativt bra. Dom som sjunger dom sjunger och dom som inte sjunger ser bara uttråkade ut. Musik är ett av våra ämnen och jag ska dra ut kursplanerna så att Änglarna förstår hur viktigt det är att delta även i detta ämne.
I morgon är det Öppet Hus och Änglarna tillsammans med föräldrar samt jag träffas i klassrummet kl. 12.00 för en lektion. Den kommer att handla om Gustav Vasa eller Europa. Det finns valmöjligheter. Vi får se hur det går.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0