Kundundersökning och Barack Obama

Vi startade morgonen med att prata om att idag svor USAs nye president eden. Jag hade fått en helt underbar bild från en kollega som hon hittat i Dn på morgonen. 53 vita presidenter och så Barack Obama. Vi pratade också om att det är en historisk dag eftersom han är den förste presidenten i USA som är svart. En dag ni aldrig kommer att glömma. Änglarna var glada och vi pratade en stund om hur det kom sig att inte USA hade haft en svart president tidigare. Men alla Änglar skulle se installationen i direktsändning. Det kunde ju inte fröken göra eftersom vi hade ett möte angående kundundersökningen några föräldrar och jag. En av änglarna ringde mitt under mötet och tyckte att jag skulle smita ut och se det som pågick just nu "live".  Det gjorde jag ju förstås inte. Ett bra möte hade vi och jag har också gått igenom enkäten med Änglarna under dagen. Så nu har alla elever i klassen gjort den och några föräldrar. Resten kommer under veckan.
Annars är det faktiskt en del oro i gruppen just nu. Det far omkring nidbilder i klassrummet och är allmänt oroligt. Beröm från övriga på skolan men i klassrummet är det rörigt just nu. För-tonår...trötthet...hunger...jag har svårt att sätta fingret direkt på vad det handlar men jag ger inte upp. Blandar kritik med uppmuntran...brukar fungera till slut. Det känns som att det kommer att lösa sig till slut.

Läxa till imorgon är kluringen...till torsdag glosor...till fredag Nyhet.

Vi har börjat att prata om svåra ord...abonnemang...astronomi....ateist...osv.... vi hade ett stavningsprov på de ord vi gått igenom igår på förmiddagen idag...det var ord som börjar på a....nästa vecka kommer ord som börjar på b

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0