Ny termin...nya utmaningar

Jaha, så har vi då startat upp vårterminen med allt vad det innebär. Läxor, nya mål och framför allt Nationella Proven. Det är något som oroar Änglarna ganska mycket. Men dom har inte kommit än så vi får väl se vad som händer.
från nu får eleverna också maila sina Nyhetsläxor till mig. Men, då ska jag ha dom torsdag kväll och inte fredag morgon. Görs den i boken till fredag...på datan till torsdag. Kluring och glosor är också läxor under veckan.

Det var förväntansfulla Änglar som, mötte mig i morse. Dom var nöjda med att ha börjat skolan igen efter lovet och det var jag med. Vi planerade veckan..."Åh, börja med läxor! Det är det bara vi som gör." Möjligt, men det gör vi ändå.

Efter tio-rasten hade vi ett grupparbete om en familjs resa till Kreta. En matteuppgift som nog var ganska kul att göra. Jag bestämde grupperna och de fick jobba med andra än vanligt. Jättebra! Allt fungerade mycket bra. Det visade också utvärderingarna av uppgiften. Ingen var missnöjd.

Ner till maten...pasta och skinksås....gott tycker de flesta. I matsalen gick mina Änglar bara in och dominerade med ett väldigt bra uppträdande. Stolt fröken talade om det efter lunch. Men då...hade den stora tröttheten infunnit sig och det var svårt att fånga deras intresse. Men vi avslutade skoldagen på ett bra sätt.

Något som det talas om i lärarrummet är mobiler. För egen del tror jag att det kommer att svalna under veckan. Jag tror att de fått nya mobiler i julklapp eller hittat nya låtar osv. Men, om det skulle visa sig vara ett problem så kommer jag att ordna mobil-dagis. Jag tar in mobilerna på morgonen och de får tillbaka dom när de går hem. Men som sagt, jag tror det lugnar ner sig med mobilerna under veckan.

Nästa lördag är det Öppet Hus och vi kommer att ha lektioner under lördagen. Eleverna kommer att bli kompenserade under måndagen veckan därpå med en ledig dag.

Nu ser vi fram emot resten av veckan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0