onsdag och torsdag

Det känns som om det är mycket just nu och tyvärr får bloggen inte den uppmärksamhet den förtjänar. Just nu har jag halvklass och då kan jag skriva lite.

Igår startade vi upp "Elevens val". Alla Änglar utom ett fåtal hade lämnat in sina lappar som föräldrarna skrivit på och de andra blev placerade i olika grupper. Själv hade jag Mattelek. Vi spelade kort. Ett kortspel som heter 31. Innebär en hel del huvudräkning. Det var elever från 4:an, 5:an och 6:an som samlades hos mig i klassrummet och vi gick igenom vad som skulle hända. En av mina egna Änglar kan det här kortspelet och vi delade gruppen på två och satte igång. Nja, det blev inte riktigt som jag tänkt mig. Men vi genomförde lektionen i alla fall. På slutet av lektionen planerade vi tillsammans vad vi ska göra nästa gång så jag hoppas att det blir en trevlig period med de elver som valt Mattelek.

I klassen startade vi upp ett Europaarbete som Änglarna tyckte var riktigt roligt. Alla jobbade på som bara den. Lugnt och fridfullt. Vi fortsatte nu på morgonen och det var precis lika mysigt då. Vi kommer att hålla på med Europaarbetet fram till påsk. Samtidigt som vi fortsätter med Gustav Vasa. Vi får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0