Onsdagsröra

Morgonen började med att jag satt på ledningsgrupp. Det gör jag varannan onsdag det är därför som Änglarna är delade i två grupper varav en har It och den andra trä-och metallslöjd. Den onsdagen jag inte sitter i leningsgrupp är jag inne i fyran och har livskunskap. Efter rasten kom halva gänget till mig och den tiden är vikt för "välskrivning". Ja, du läste rätt. Vi behöver få igång välskrivningen. Bedömningen av vad de skriver sker från mig och jag tittar också på tal respektive skriftspråk. Olika saker till Änglarnas förtrytelse. De skriver gärna som de talar.

Ner till lunchen, fiskgratäng och potatis...mmm..gott. Idag kom en mamma i klassen och åt lunch med oss och det uppskattades av Änglarna.

Onsdag, ja då har vi egentligen "Elevens val" från halv två till halv tre men det har inte börjat än. När slutar vi, frågade dom, efter rasten? Det beror sig på, sa jag. Om ni sköter er och vi får det gjort som jag planerat går ni hem klockan två annars blir det halv tre. Vi var på väg hem klockan två förra onsdagen ...hade t o m hängt upp stolarna...då....kommer ett pappersplan flygande genom luften och vi satte oss ner till klockan halv tre. Skolbandet hade träning inför Öppet Hus på lördag och ledaren där hade frågat en av Änglarna....När kan du komma? Det beror sig på, svarade Ängeln. Det kan bli allt ifrån två till klockan tre. Beror helt på vad fröken är på för humör. Mitt humör har ingenting med det att göra. Gör det ni ska så går vi sen. Annars stannar vi tills det är klart.

Idag gick vi hem klockan kvart över två....till imogon är det glosor och till fredag är det Nyheten....

Imorgon kväll är det också möte nummer två angående kundundersökningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0