Öppet hus...

På lördag har skolan Öppet hus...jag undrar om det är därför det är svårt att vara fokuserad för en del elever just nu. Imorse då vi kom till skolan så hade någon eller några sprayat över Strandparksskolan på vår nya skylt och skrivit Stensö under. Det gjorde Änglarna väldigt upprörda och någon sa, "nu har vi det öppna huset och så ska alla som pratar strunt om vår skola få se"....

Snön faller tungt utanför fönstret när jag skriver det här och när Änglarna skulle gå hem så kastades det förstås snöboll av ett par killar. Tillbaka med dom. Regler...inga snöbollar på skolan.

Annars har det varit en ok dag, tycker jag. Ibland kan jag bara skratta åt deras dårskap. Det finns så mycket ursäkter för precis allt som händer och var och en tror att dom uppfunnit sin egen. Efter att ha jobbat med barn under ett låååångt liv så har jag redan hört de flesta. Men det ska jag bara säga...jag har min humor kvar...och det är tur för mina Änglar ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0