utvärdering v 3 elever o fröken

Första veckan var lite stökigt och vi var jätte trötta .
Igår (torsdags) så började vi med bönburken .
Gympan gick bra för killarna. Vi körde brännboll med fötterna och med händerna och alla i klassen tyckte det var roligt !
I tisdags så hade tjejerna gympa sista lektionen för första gången,det var ganska roligt att sluta efter gympan direkt.
Den här veckan så hade vi lite läxor nyheten,kluring och 43 eng-glosor vi trodde att det skulle bli jätte jobbigt men det gick faktiskt bra för alla.På va (veckans arbete) så startade vi ett nytt arbete som vi kommer ha prov på v.8. Många i klassen tyckte att temat Gustav Vasa var ett tråkigt tema och några tyckte att det var interessant .

Av:en kille och en tjej i klassen som har skrivit det .

Jaha, och nu kommer frökens utvärdering.

Början på veckan var helt ok...sedan har det fallit lite undan för undan....rättvisa är ett begrepp som vi behöver titta närmare på. En fotbollsdomare ser inte kapning nummer ett men efterslängen ser han definitivt och det gör också jag. Men tiden till att utreda vad som hänt finns inte. Vi behöver ha arbetsro vilket Änglarna så noga poängterar i sina utvärderingar...men vem ska skapa den. Att vara konstant arg är tungt och jag tänker inte vara det under nästa vecka utan ska försöka vända trenden. Men behöver hjälp. 

Hjälp era barn att vända tillbaka dygnet till rätt ände. Se till att de äter frukost...vid problem skicka med en smörgås och en frukt. Fråga och fråga igen....vilka är läxorna...vad gör ni på lektionerna...vad är arbetsro för dig ,mitt barn?

De Nationella proven har kommit och jag kommer att ta hem dom för att planera nästa vecka...men vi startar direkt. Finns inget att vänta på. 

Jag har också skickat hem en inbjudan till möte på kvällstid nästa vecka. Kom på det....



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0