En trevlig kväll...

Ja, inte ofta har min telefon gått så varm som igår kväll. På msn var det en hel del av Änglarna.... alla har åsikter om läxor och dess omfattning...
Det var nu inte riktigt så det var...om ni ser efter så ser ni att vi startade Europaarbetet för flera veckor sedan. Då ska ni också veta att vi har en hel del So just nu. Varför blir jobbet inte gjort??? När vi gick igenom läxorna i måndags så var det glasklart vad som skulle vara färdigt till fredag. Ändå sitter väldigt många torsdag kväll och försöker hinna med ett arbete som tar 4 veckor att göra. Det är klart att det stressar...det förstår även jag. Men, om jag då betänker...vi har haft minst 6 heltimmar under veckan....samt att jag informerade om att ifall någon behövde så var det helt ok att förhandla med mig om lättare upplägg. Kravet för det var att man skulle komma och berätta före torsdag.. De fyra elever som gjorde det hade en bättre torsdag, tror jag. Det handlar om att få saker gjorda...arbetstid-fritidstid....

Vad kommer till engelska så ville jag att vi skulle läsa och översätta texten på lektionstid...det ville inte Änglarna...gör det hemma då...jobbet måste göras. Vad jag förstått var detta det som bekymrade de flesta...saker som egentligen borde varit färdiga i skolan. Men, jag har ställt frågan förr....Vem ska göra jobbet???
Annars så ringde jag många av föräldrarna igår. Trots att jag måndag, tisdag och onsdag var med Änglarna och kastade snöboll i Stora Parken...fredag är jag ratvakt på lunchen...Är det för mycket begärt att få en egen lunch denna vecka. Jag blev besviken på Änglarna. Riktigt besviken.
Jag vet att det är kul med snöbollar, ja, jag ser att snön försvinner...men ...att inte lyssna vid tillsägelser från andra vuxna som är ute...är respektlöst från Änglarnas sida...det accepterar jag inte...
Idag har vi ett helt annat läge...det är mysiga och glada Änglar igen..hoppas att det håller i sig...
Trevlig helg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0