måndag....

Idag har vi startat upp ett annorlunda system för eget arbete...Jag har skrivit upp vilka olika områden jag vill att vi jobbar med under veckan och Änglarna har själva, utefter, egen förmåga planerat vad som är rimligt att var och en gör under sitt egna arbete under veckan. Det är inte lätt att planera och det här är ett försök. Ibland måste jag försöka få dom att växa en aning. Det är mycket strul under lektionstid och de ser inte riktigt sin egna förmåga att påverka sin skoldag.

Vi startade med den här planeringen. Efter rast hade vi ett Nationellt Prov i svenska. Det var läsförståelse och vi gick igenom en hel del ord innan. immig, björkstörar, soldattorp och dränera var några av orden som det krävs att de idag som årskurs femmor vet vad de betyder. Mina Änglar gör det inte. Svåra ord.

Efter provet kunde de som ville gå en promenad..måndagar är svåra före lunch och jag såg det som ett bra tillfälle att visa att jag litar på dom. Men det gör jag inte om...ett flertal av dom gick till Centrum och det är ju inte tillåtet.

Usch, det är störning på mycket just nu och jag får bli arg alldeles för ofta. Känns som det är dags för ett föräldramöte igen...jag vill att både jag och Änglarna ska tycka att det är roligt i skolan...just nu känns det inte så roligt.

Läxorna är Nyheten till fredag...pratläxa på engelska till torsdag...samt kluring till onsdag. Dessutom kommer det veckans arbete som planerats att bli klart. Här eller hemma...det är upp till Änglarna...
Jag, hoppas på en bättre tisdag....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0